dziennik elektroniczny

"Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania klas I-III w szkołach podstawowych w Gminie Lubin"

Informacje o projekcie oraz związane z nim dokumenty:

  1.  Regulamin rekrutacji
  2. Deklaracja uczestnictwa
Gmina Lubin rozpoczęła realizację projektu pn. „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania klas I-III w szkołach podstawowych w Gminie Lubin”, który współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Całkowita wartość projektu wynosi 154 436,80 zł, w tym wysokość dotacji ze środków Unii Europejskiej obejmuje kwotę 131 271,28 zł oraz z budżetu krajowego 23 165,52 zł. Realizację projektu przewiduje się na okres od dnia 1 września 2011 r. do 31 sierpnia 2013 r.

W Gminie Lubin znajduje się pięć wiejskich szkół podstawowych: w Krzeczynie Wielkim, Niemstowie, Siedlcach, Raszówce, w Szklarach Górnych oraz jedna Szkoła Filialna w Osieku, w których kształci się obecnie 277 dzieci objętych nauczaniem początkowym. Projektem objęci będą uczniowie i uczennice klas I-III szkół podstawowych Gminy Lubin oraz dzieci, które we wrześniu 2012 roku pójdą do I klasy i u których zdiagnozowano określone problemy oraz potrzeby.

W sumie w projekcie weźmie udział 194 uczniów:
- SP W Krzeczynie Wielkim – 25 uczniów
- SP w Niemstowie i SP w Osieku – 52 uczniów
- SP w Raszówce – 47 uczniów
- SP w Siedlcach – 44 uczniów
- SP w Szklarach Górnych – 26 uczniów

Dzięki realizacji projektu, uczniowie klas I-III wezmą udział w poszczególnych zajęciach specjalistycznych, takich jak: zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej, gimnastyka korekcyjna itp. Dzieci wybitnie uzdolnione będą miały możliwość rozwijania swoich talentów i zainteresowań na zajęciach matematyczno-przyrodniczych, przyrodniczych, polonistycznych, zajęciach artystycznych (plastycznych, muzycznych), kole szachowym.

Wszystkie zajęcia będą realizowane przez kadrę wykwalifikowanych i doświadczonych nauczycieli oraz specjalistów, którzy podczas prowadzonych zajęć zwrócą uwagę na postawę wzajemnego szacunku wobec siebie, partnerskich relacji między płciami, a także na unikanie przemocy. Będą przekazywali również niestereotypową wiedzę na temat możliwości dokonywania wyborów życiowych niezależnie od płci. Wczesna edukacja w tym zakresie pozwoli na wyeliminowanie w przyszłości stereotypowego myślenia w podejściu do wyboru drogi zawodowej.

W ramach projektu przewidziane jest również doposażenie bazy dydaktycznej szkół podstawowych, w których prowadzone będą zajęcia poprzez zakup różnorodnych sprzętów (komputerów przenośnych, tablic interaktywnych) i pomocy (logopedycznych, dydaktycznych, podręczników, ćwiczeń, gier dydaktycznych, programów multimedialnych, instrumentów muzycznych, art. plastycznych). Wyposażenie będzie zgodne z potrzebami uczniów i uczennic uczęszczających do szkół objętych projektem.

Realizacja projektu przyczyni się do zwiększenia stopnia i zakresu wykorzystania w szkołach podstawowych w Gminie Lubin aktywizujących metod nauczania, zwiększenia dostępności i podniesienia jakości zajęć rozwijających dzieci szczególnie uzdolnionych oraz zlikwidowania bariery finansowej w dostępie do zajęć dodatkowych.

Cele projektu są zgodne z złożeniami Strategii Rozwoju Gminy Lubin na lata 2009-2013 w części dotyczącej rozwoju edukacji oraz z celami określonymi w Programie Operacyjnych Kapitał Ludzki i innych dokumentach strategiczno-planistycznych.

Biuro projektu mieści się w siedzibie Urzędu Gminy Lubin ul. Władysława Łokietka 6a, pokój nr 2, tel. 840 31 59 lub 840 31 21.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty,Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.